Planer

När jag va i stallet förut så funderade jag lite på vad jag vill göra kommande året! Jag är alltid så negativ när jag får nån idé och tänker "de kommer ju aldrig gå". Nu är de slut på de. Dags att bli positiv och tänka på sig själv för en gångs skull!

Därför tänkte jag berätta om mina planer för kommande året. Men om jag känner mig själv rätt så kan både planerna och vägen dit ändas ganska snabbt... Hur som helst så vill jag ha de såhär:


- Först och främst ska jag få klart körkortet, helst innan sommaren.

- Jag ska skaffa mig ett jobb. Sommarjobb har jag redan fått, så om jag inte får nåt annat snart så ska jag ha jobb i höst. När jag fått de ska jag skaffa en lägenhet, antingen i "stan" eller här i byn. Om jag flyttar till stan så ska jag skaffa en bra stallplats till Boffe med ridbana och nära till ridhus. Om min lön tillåter ska jag också skaffa en skruttig gammal bränslesnål bil. Jag ska också skaffa två kattungar, eller en hund om de funkar med jobbet!

- Jag ska börja träna dressyr och markarbete för tränare i höst.

- Om allt rullar på ska jag börja hoppträna i början på nästa år.

- Jag ska bli fit igen, med början när de blir riktig vår!

- Om jag ska fara runt med Boffe så måste jag köpa en hästtransport också. Om jag har möjlighet, och vet att jag har jobb i höst, så ska jag köpa en i sommar. Ett skruttigt renoveringsobjekt för max 5000 spänn ska jag köpa och fixa till.

- Jag ska ta BE körkort och typa upp min transport.

- Jag ska köpa en sele och börja köra in Pysen i sommar.

- Jag ska köpa en till häst så snart jag kan. Det är hästar jag vill hålla på med just nu helt enkelt. Vet inte om de blir inom ett år dock.. Tänker inte skaffa en till häst om jag inte är helt 100 på att ekonomin går ihop. Det blir antagligen en ridtravare. Antingen en ung oinriden, en äldre välriden eller ett missuppfattat projekt (gillar inte att kalla de problemhäst utan kallar snarare ägarna för problemmänniskor).

- Jag ska köpa en dressyrsadel i sommar.

- Sen ska jag fundera på vad jag ska göra nästa år ;) Tar en del i taget nu.



Känns bra med lite planering, får se om de blir genomförbart ;)

Vad har ni för planer kommande året? :D

Kommentarer
Postat av: Matilda

SV: Hm jag vet xD Mina ville springa fram till den xD Så jag var tvungen att skrämma bort dem ;)

2011-03-12 @ 22:05:37
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Carro

oj, det var inte lite du ska ;) Hoppas du uppnår allt detta!

Stjäl idén till inlägget om det är ok, länkar till dig åxå isf :)

2011-03-12 @ 22:34:57
URL: http://sartorius.blogg.se/
Postat av: Bonnie

Sv: Ja du får ta och köpa lite;) Lite Ben och Jerry glass är inte heller fel!

2011-03-12 @ 22:44:39
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Erika

De är bra att ha vettiga mål att sätta upp o följa. :)

Sen kanske man inte behöver sätt upp någon tid, när man ska ha genom fört sina mål.

Utan kämpa på o tro på dig själv, så kommer de säkert gå bra. :)



I år är mitt mål med Raski att rida in henne, och komma igång med ridningen på henne. :)

Sen vet jag inte mycket med henne.



Fortsätta med löshoppningen, och se om hon behåller sin teknik.

Och fortsätta att kämpa med henne i longering & tömkörning.



Så jag kan longera på ett normalt sätt.

Utan att hon sticker iväg, och sparkar och bockar.



Samt tömköra utan bråk o tjafs.

Och börja arbeta henne lätt i form där. :)



Grim vet jag inte.

Får se hur han är när han kommer.

Men hålla igång han i ridning, samt mjuka upp han och få han följsam i hela kroppen.

Och massera upp spänningarna.

2011-03-13 @ 09:43:52
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0