Svettis

Motionerade Boffis lite från linan idag igen. Värmde upp länge i skritt och trav. Han lyssnade inte ett dugg typ! :P Va hetsig och vägrade trava lugnt. Han gick inte i form :P Utan flängde runt och kollade på allt runt omkring! Han drog mycket i linan också, vilket han inte brukar.. Så jag är rätt trött i armarna nu!
Gjorde några galoppfattningar i vänstervarv, gick inte så bra. Sen galopperade han några varv i högergalopp. Hetsig som tusan. Helt genomsvett blev han!
Tillslut tröttna jag på att han drog armarna av mig så jag "drog ner" huvudet på honom och där fick han stå tills han slappna av. Sen provade vi galopp i höger varv igen och de gick mycket bättre =) Han galopperade tre varv utan avbrott =)
Sen va han skiittrött och ville inte ens trava av :P Så vi gick en liten promenad för att få ner flåset lite =)

I stallet blev de rengöring av hovarna och behandling av muggen, som inte blivit bättre.... :/ Upptäckte de för en vecka sen och de har fortfarande inte blivit bättre! De är inga skorpor, men sprickor i huden där de blir typ vätska... Han börjar tröttna på att jag gör rent, de svider ju! Så han lytfer inte gärna på hovarna..!
Skulle behöva nån mirakelsalva eller nåt!

I morgon blir de vila för Boffis! Ska släppa ut i morgon så jag sticker till stallet i morgon bitti iaf!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ajdå, hoppas att han blir av med muggen snart! :)



Sv: Okej! De är så söta de små liven. Och roligt att hantera och köra dom också!

2011-03-30 @ 23:00:38
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/
Postat av: erica

pröva Skillingarydsalva! Det är lite uttorkande samt antibakteriellt! kramis!:)

2011-04-01 @ 18:24:31
URL: http://dunderhonung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0