Tisdag!

Va i stallet några timmar i morse. Boffis va riktigt tjurig när jag kom! Han brukar bli sån när jag inte gett honom tillräckligt med uppmärksamhet några dagar! ^^ Typ banka på boxdörren, ta matkrubban innan jag hunnit sätta upp den, rulla sig i bajs, m.m.m.m. Knäppsötisen.
Det blev mycket gos och mys. Han fick även en massage som han verkligen uppskattade! Han stod och tugga och smaska som bara den =) Kollade till hans ben också, dom va lite bättre. Inte lika svullna men fortfarande lite svampiga. Så jag longerade honom en stund så att han fick röra på sig lite, de brukar bli bättre då. Ska inte rida honom fören han fått skor i bak också, vilket han kommer få på Torsdag 8.00! Nu har han bara skor fram. Men eftersom jag börjat rida på "heltid" så måste han ha på alla 4!

Longeringen gick ganska bra =) Det blir bara bättre och bättre iaf. Kräver inte så mycket av honom mer än att han ska gå med sträckt lina och lyssna på mig. När han kom hem från fodervärden så ville han ju bara sparkas hela tiden när jag försökte longera honom, så det märks att han blivit duktigare =)

När vi va klara så gick vi en sväng, skritta av lite typ. Sen fick han lite gott i stallet, och fick komma ut till dom andra i hagen =)

Sen fixa jag och greja i stallet en stund. Mockade ur hela Pysens box och la in nytt strö. Han har vält typ tusen vattenhinkar där så de behövdes.. Boffis fick extra mycket strö i sin box också. Tänkte att om de är gosigare i mitten så kanske han rullar sig där i stället för i bajset nästa gång ;)






Kommentarer
Postat av: Julia

fina bilder på dom! :) och gud vilket gulligt fleecetäcke på pysen :o<3

2011-03-01 @ 19:16:11
URL: http://broddnyckel.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Gash vilket gulligt täcke!! :D

2011-03-04 @ 20:55:54
URL: http://josanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0