Tjurskalle

Va i stallet i morse. När jag kom dit va de nåt som va fel.. Fuck, jag hade självklart glömt att blöta betfor! :P Så Boffis fick tugga på lite hö innan jag red så fick betforn stå tills efter. Jag tog god tid på mig att fixa iordning honom. Först borstade jag och tog bort lite vinterpäls, sen lindade jag hans ben supernoga med mina nya röda lindor, sen pussades vi och kramades lite och hade allmänt mysigt =) Kollade över hela hans kropp också, klämde och hade mig. Hittade en konstig grop vid bogen, han måste blivit sparkad eller nåt.. Men hade inte ont som tur va! =)

Till ridturen då. Red dressyr. Det kunde gått bättre om man säger så, han va en riktig tjurskalle! ÅH vad arg jag blev! Såfort jag kortade honom och petade honom lite med skänklarna så kickade han med bakbenen, vilket han brukar göra när han inte har lust att göra som jag vill. Sen tog han bettet från mig och vi hade dragkamp. Han gick fult som bara den och jag satt och skumpa. Rätt åt honom.. ;P Han till och med slängde huvudet åt sidan och bet mig i benet?!?!? Konstiga häst. Det märks alltså fortfarande att han inte är sig själv sen han va hos fodervärden. Alla har ju dåliga dagar, men han har ALDRIG bitit mig på de sättet förut.

Efter ett tag började han lyssna bättre. Jag va fast besluten i att jag skulle vinna denna gången. "Vi slutar inte fören jag är nöjd". Vi gjorde lite volter, serpentiner, skänkelvikningar i skritt och trav och halter. Efter allt slit och släng så fick vi fram ett behagligt tempo och jag kunde slappna av mer och satt mycket bättre i traven. Riktigt skönt va de! Tillslut tänkte jag inte ens på att jag satt ner, skumpa ingenting ;) Måste erkänna att min sits blivit lite bättre de senaste när jag verkligen lagt manken till att träna. =)

Efter ridturen va jag kvar i stallet nästan två timmar. Fixade Boffis box jättenoga, mockade ur pysens box och la in nytt strö och sen pasasde jag på att fixa i Galaxys box också eftersom marie hjälpt mig så mycket de senaste.

Jag upptäkte också att det fanns mindre hö kvar än vad jag räknat med. Hade bara 4 småbalar, vilket inte räcker länge.. Bra jobbat! Så på måndag kanske de blir en tur med transporten för att hämta hö!

Blev inga bilder i stallet idag heller... Bytte till nya batterier, men kameran funka inte ändå... Hiva skiten bara! Längtar tills jag kan köpa ny mobil, då behöver jag inte en kass digitalkamera längre :P Just nu har jag en sån där 500:- mobil med vga kamera ^^ Hade inte lust att köpa en dyr ny när min blev stulen i höstas eftersom de va andra gången på ett år... :P Nästa gång blir de försäkring ;)

Nu ska jag sticka iväg till Elvir =) Vi ska ha lite fredagsmys ikväll. Kommer inte ihåg senast vi hade de.. Hoppas han köpt massa godis, de behöver jag (A)

See yaa!





Kommentarer
Postat av: Mikaela

Delta gärna i min tävling där du kan vinna två biobiljetter :)



http://mikaelaljungberg.blogg.se/2011/march/tavla-om-tva-biobiljetter.html

2011-03-11 @ 18:24:59
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/
Postat av: Melina

så söt! :)

riktigt fin och bra blogg btw! :D

2011-03-11 @ 20:23:10
URL: http://ponnysmurfen.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sommar!

2011-03-12 @ 11:45:06
URL: http://vickysutbilning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0