Tölt!

Kom på en sak som jag glömt skriva om! Häromdagen när jag va ute och red så va Boffe lite tjurig. Han hade noll framåtbjudning och ville bara lunka i sin egen takt. Så när jag ville trava så töltade han typ... När jag red lätt travade han, men när jag satte mig ner så började han tölta... Vilket inte gillas! Jag vill inte att han ska kunna tölt typ :P Alltså jag menar, om jag ska rida dressyr på honom så har han ju ändå ingen användning av tölt. Skritt, trav och galopp är de som gäller för herrn!

Hur tänker ni om de? Ni som har ridtravare. Kan dom tölta? Låter ni dom tölta eller tycker ni som jag? Att en "vanlig" ridhäst inte ska tölta? :P

Kommentarer
Postat av: jossan

Jag vill absolut INTE ha tölt i Bellie. Det tolkar jag som ett taktproblem, att hon inte skulle ha styrka då. Och att ta till med tölt/pass när det blir jobbigt tror jag inte jag skulle orka med. :o vill ha ren fin travtakt

2011-03-17 @ 19:43:15
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Victoria

Min ena travare töltade mycket förut men har lärt han av med det nu :) bara att driva på varje gång dom gör så (:

2011-03-23 @ 08:46:04
URL: http://sandislover.blogg.se/
Postat av: Jenny Norrgård

Mitt varmblod kan börja "passgång" när han är stressad som tex på tävlingar, men det är b ara att driva på honom så slutar han! eller så sätter man tyngder på framhovarna så brukar det gå över :)

2011-03-26 @ 14:59:59
URL: http://kallblodochvarmblod.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0