Torsdag!

Blev ingen ridning idag heller. Va inte så sugen på att rida i snöblandat regn och halv storm. Så jag va bara i stallet en liten stund. Boffis yttersta täcke va blött ända igenom... Hängde upp de men de kommer säkert inte torka tills i morgon..! Han hade stalltäcket under, och de va inte blött som tur va. Lindade benen på honom som vanligt, men han va lite svampig i frambenen också så jag lindade alla 4 idag. Sen fixade jag rent hovarna på honom öch smörjde med mitt mirakelfett. Världens bästa hovfett har jag! Måste va noga med hans hovar nu när de börjar bli geggigt ute, vill inte ha tillbaka bärrandsrötan!

Boffis bakskor har suttit i en vecka nu, lovande.. :P Han har ju inte haft skor bak förut, och de gick inte sätta sömmarna så långt in. Alltså sticker skorna ut ½ - 1 cm på in och utsidan, vilket bara skriker "Kom och trampa av oss". :P Hovis sa att vi har tur om dom sitter 8 veckor. Hoppas verkligen att dom sitter kvar! Vill inte att dom ska gå sönder i kanterna och skit.

Tog med kameran till stallet också! Men självklart va batteriet slut, så de blev inga foton :P

I morgon hoppas jag verkligen på bättre väder. Hans ben gillar inte att han står för mycket. Ska dit i morgonbitti =)

Förresten! Hästarna har börjat få sommarpälsen nu =) Söta små lena, gosiga fjun börjar kika fram på halsen här dom är klippta. Men än har dom inte börjat tappa så mycket vinterpäls, bara lite. Usch, vill inte ens tänka på vilket jobb de är att få bort all pysens päls varje vår :P






Kommentarer
Postat av: Erika

sv:

Ja de är ju lite mysigare o ha lite stallkompisar också :)

2011-03-10 @ 21:31:56
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sikken söting :)

Nu när de är lerigt drabbas en av mina hästar av mugg :( Vad är bärrandsröta för något? Har aldrig hört innan tror jag :)

2011-03-11 @ 13:21:11
URL: http://ridtravartjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0