Önskeinlägg ;)

Ni kanske undrar vad som hänt den veckan som jag inte har kunnat blogga!

Boffe fick stå i några dagar. Anledningen va att han slitit så på sina bakhovar som han inte hade skor på, och att hans bakkotor antagligen pga det var lite svullna. I torsdags fick han nya skor. Skit gött att bli av med snösulorna! Han hade en liten "varböld" typ i ena strålen, hovis sa att de va som en finne typ och skrapade bort de. Bakhovarna blev kassa.. Dom hade slitits så mycket så att de knappt fanns något att sätta sömmarna i (låter hemskare än va de är!) Så skorna sticker ut typ ½ - 1 cm på båda sidorna.. Hovis sa att om vi har tur sitter dom i 8 veckor, men hon trodde att hon skulle behöva sätta om dom om typ 3 veckor. Än sitter dom kvar iaf =)

Efter att han fått skor så har vi bara ridit ut. Han blir rätt tjurig när han stått ett tag, så man får börja försiktigt och inte kräva så mycket första gångerna =) Men i morgon tänkte jag eventuellt rida lite dressyr, han är nästan i fas igen ;)

I söndags red jag ut med min kusin, hennes mamma och deras hästar. Boffis va jätteduktig! Han brukar ju bli knäpp när han får syn på andra hästar, men de gick jättebra! =) Hästarna har säkert hälsat på varandra när dom ridit förbi Boffis i hagen :P

Jag har även vart på körskolan, vart på kalas, hängt med Elvir, träffat en kompis och lite annat smått och gott ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0