Tisdag

Har precis kollat på universums bästa serie, desperate housewives! ;)

Boffe fick vila idag, va helt död när jag vaknade... Vet inte vad de är för fel på mig! Men på eftermiddagen fick jag parvla mig upp för att åka till körskolan. Har suttit och lyssnat på min körlärare i 3 timmar... Ingen höjdare! Kom hem strax innan nio.

Kursen va inte så himla intressant kan man säga, så jag satt och funderade på annant. Då slog det mig, ni vet den där utbildningen jag skrev om häromdagen? Jag kanske ska söka redan i år? Enda anledningen till att jag ville söka nästa år är att jag är ringrostig i ridningen, ville ha ett år att träna upp mig på. Men sen tänkte jag att de kanske inte behövs? Kan ju utvecklas på under utbildningen liksom. Vad har jag att förlora?
Problemet är ju att jag måste skaffa mig en välutbildad häst. Om jag väntar ett år kan jag utbilda hästen själv en del, och alltså köpa en billigare häst :P
Ett annat problem är att jag inte hoppat bana på 5 år :P ^^ Undra hur de skulle gå!

En positiv grej är att det är ett 7-årigt halvblodssto en bit härifrån som behöver medryttare. Kanske kan uttnyttja tllfället att träna inför ridprovet/utbildningen? =)

15 April är sista ansäkningsdagen. Kanske ska söka och se vad som händer sen! Fast sen samtidigt vill jag ju inte misslyckas... Och jag vill absolut inte va "sämst i klassen" :P Hur tycker ni jag ska göra?!


Va bara tvungen att lätta på hjärtat lite.

I morgon ska jag upp tidigt och rida, kanske ska till Ikea så jag måste hinna med allt i stallet innan! Blir nog lite dressyr tror jag, eller longering! =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Sv. Tackar, tackar! :D Svar på dina frågor kommer antingen i frågestunden eller som ett inlägg, så håll utkik! ;)



Fin blogg du har förresten! :)

2011-04-06 @ 08:06:42
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0