Mer funderingar!

Kom på en sak angående det jag skrev igår om att satsa på hästar som yrke.

Drömmen om att ha en hyfsat stor hästgård och bedriva någon form av ridskoleaktigt har legat i ide tills typ nu.
Och jag måste nog säga att det är min syo:s fel som jag hade i 9an. Ni vet han som ska "vägleda en till rätt gymnasieval". Jag var helt inne på att gå naturbruksgymnasie med hästinriktning, men han bara skrattade..? Han frågade hur mitt liv såg ut om 10 år (va 15 då, så om 5 år nu då), jag svarade "jag bor på en hästgård och har någon form av hästverksamhet". Han fortsatte att skratta och svarade: "ja... drömma går ju...". Sen förklarade han att om min (dåvarande) bästa kompis som tävlade SM i dressyr skulle säga att hon ville gå hästhållning på gymnasiet skulle han inte hindra henne, men jag som var hobbyryttare skulle bara slösa tid.. Vi hade väl samma intresse trots att mina föräldrar inte hade råd att köpa en ponny till mig för 100.000 och fara land och rike runt?

Nu i efterhand blir jag riktigt arg på denna människan, så säger man inte till en 15 åring som alltid tar åt sig av vad andra säger och tycker och inte vågar stå för sitt eget! Och det är fan pga honom som jag slopat den drömmen. "Drömma går ju"....

Har lust att skicka ett brev till honom när jag väl har allt de där och skriva "IN YOUR FACE!"



Har man inget bra att säga, så håll truten! Det är min åsikt =)



Blöt pluffisnuff

Kommentarer
Postat av: Julia

Herregud vilken idiot! jag trodde dom var till för att stödja en och ge information, inte vara sådär respektlös :o

2011-02-04 @ 21:54:01
URL: http://broddnyckel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0